Harvard Aile Araştırması Projesinden Notlar

Harvard Aile Araştırması Projesinden Notlar

Çeviren: Tuğçe Çıngı 

hp_ebook_2Çocuklar dijital medyaya nasıl erişim sağlıyor ve dijital medyayı nasıl kullanıyorlar? Aileler çocukların dijital medya kullanımına nasıl dahil oluyorlar? Çocuk gelişiminde dijital medyanın etkisi ne? Bu ve ilgili sorular Harvard Graduate School of Education’ın araştırmasında ele alınıp incelenmiş. Uzmanlar televizyon, tablet ve akıllı telefonları da içerecek şekilde çocukların dijital medya deneyimlerine dair giderek daha fazla araştırma yürütürken, ilgili araştırmaların sonuçlarının aileleri dijital medya ortamına daha fazla dahil olmaya yönlendirmek için kullanılabileceği anlaşılıyor. Harvard Aile Araştırması Projesinden notlar şöyle:

  •  Dijital medya ve teknolojinin etkili kullanımı çocuklar için aktif, uygulamalı, cazip ve güçlendirici bir potansiyel taşır,
  • 3 yaşın üzerindeki çocuklar için, kaliteli içeriği olan ve dikkatlice denetlenen ekran zamanı deneyimi fayda sağlayabilir; ancak aşırı ekran zamanı içerikten bağımsız olarak sağlıklı büyüme ve gelişime zarar verir,
  • Eğer uygun yazılım seçilirse, çocuklar bilgisayar kullanımından yarar sağlayabilirler,
  • Çocuklar medyayı anne-babaları, büyük anne-babaları, kardeş ve akranlarıyla bir arada, beraber gerçekleştirilen bir aktivite şeklinde kullanırlarsa, bu bir öğrenme deneyimine dönüşebilir,
  • Anne babaların, teknolojinin olumsuz yanlarından çok eğitici yararlarını göz önünde bulundurmaya meyilli olduğu anlaşılmaktadır.

Daha fazla ve detaylı bilgi için: Research Spotlight: Families and Digital Media in Young Children’s Learning, Harvard Family Research Project, February 2014,
www.hfrp.org/content/download/4499/119836/file/HFRP_ResearchSpotlight_Families_and_Digital_Media021914.pdf

Leave A Comment