Haber: Özüm Canbeldek, Deniz Eroğlu

Eğitimin teknolojiyle buluştuğu TEF İstanbul (Teknoloji ve Eğitim Fuarı) 11-13 Kasım tarihleri arasında İstanbul Kongre Merkezi’nde gerçekleşti. Eğitim Teknolojileri Derneği tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen fuara eğitim ve teknoloji alanından birçok yerel ve uluslararası firma, eğitim kurumları katılımcıları ve alanında uzman kişiler katıldı.

TEF İstanbul’da firmaların, eğitim sektörüne yönelik oluşturduğu teknolojik ürün ve sistemlerin yanı sıra kurum ve kişilerin geliştirdiği birçok proje sergilendi. Üç gün süren fuarın temel amacı olan teknoloji ve eğitim alanındaki yeniliklerin tanıtılmasının yanı sıra katılımcılar projeleri yakından inceleyerek deneyimleme fırsatı buldu.

Çocuklar İçin Teknolojiimg_5271

Fuarda, büyük yaş gruplarının yanı sıra okul öncesi çocuklara yönelik geliştirilen ürün ve projelere de yer verildi. Çocuklarıyla beraber fuara gelen ebeveynler ürün ve projeler hakkında bilgi alırken, çocuklar da bu projeleri yakından inceledi.

‘’i-Theatre; Dijital Öykü Anlatımına Geçiş’’

Anaokulu sınıfındaki çocuklara kendi dijital öykülerini yaratma şansı sunan i-Theatre, 4-10 yaş grubundaki çocuklar tarafından çizilen resimleri tarayıcı sayesinde dijital ekrana getiren bir sistem. Bu ekranda kendi çizimleri olan karakterleri kendi sesleri ile birleştirerek yeni bir öyküleme deneyimi sunan dijital sistem kesme-silme-yapıştırma komutları ile çalışıyor. Çocukların hayal dünyalarını yansıtarak oluşturdukları çizimleri dijital videoya çeviren i-Theatre’ın başlıca hedefi ise ‘’çocukların dijital medya tüketicisi değil yaratıcı medya üreticisi olmasını’’ sağlamak.

img_5254Primo, Cubetto

Cubetto, 3 yaş üzeri çocuklara kodlamanın ana yapısını öğretmek amacıyla üretilmiş, 4 farklı renkteki yönlendirici parçadan oluşan bir robot seti. Bu yönlendirici parçaların her biri farklı programlama komutlarını temsil ediyor; kırmızı ileri gitmek, mavi sola dönmek gibi. Böylece çocuklar yönergeleri takip ederek parçaları panoya diziyorlar ve robot hareket ediyor. Henüz okuma-yazma bilmeyen çocuklara kodlamayı öğretmeyi amaçlayan bu sistem, onlara küçük yaşta yaratıcı problem çözmeyi, mantıksal akıl yürütmeyi ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlıyor.

Uzmanlar Konuştu

‘’İhtiyaçları karşılanmayan çocuk eksik ve değersiz hissederek bir şeylere bağımlı hale gelir. Bunların arasında teknoloji bağımlılığı da var’’

Birçok konuşmacının katıldığı fuarda ‘’eğitim teknolojilerinde üretkenlik, öğretmenler için içerik üretmek, eğitim teknolojilerinde güvenlik, sanat-eğitim ve teknoloji’’ gibi konularda paneller düzenlendi. ‘’Beni Ödülle Cimg_5276ezalandırma’’ isimli panelde konuşan Eğitim Bilimci ve Yazar Özgür Bolat, ebeveyn ve çocuk ilişkileri hakkında bilgiler verdi. Küçük yaştaki çocukların teknoloji bağımlılığı konusuna da değinen Bolat, bu bağımlılığın çocuğun kendisini değersiz hissettirilmesi sonucunda ortaya çıktığını söyledi. ‘’ Çocuğun ilişki-gelişim-özerklik-keşif olmak üzere dört ihtiyacı vardır. Bu ihtiyacı karşılanmayan çocuk eksik ve değersiz hissederek başka bir şeylere bağımlı hale gelir. Bunların arasında teknoloji bağımlılığı var’’ şeklinde konuşan Bolat, ‘’Anne ve baba kendisini değerli hissediyorsa çocuk da değerli hisseder. Bu süreç kişisel katkıyla başlayıp toplumsal katkıya dönüşür, değerli hisseden çocukta bir şeye bağımlı olma hissiyatı gelişmez. Oluşan bağımlılığın ortadan kalkması ise çocuğa gerçek yaşamının verilmesi ayrıca ev ve okul ortamının tekrar düzenlenmesi sayesinde gerçekleşir’’ diyerek konuşmasına devam etti.

14478357_201462100264253_3276531490992685056_n

Leave A Comment