Google Türkiye ve BTK’dan Ortak Proje: “İnternot Olmaya Var mısın?”
YAZANNaz Nil Yapar
Google Türkiye, çocukları bilinçli internet kullanımı konusunda bilgilendirmek amacıyla yepyeni bir proje başlattı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının himayesinde, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) işbirliği ile yaşama geçirilen “İnternot Olmaya Var mısın?” adlı proje, dijital çağın çocuklarına interneti bilinçli ve güvenli biçimde kullanmayı oyunla öğretmeyi hedefliyor.
Çocukların dijital vatandaşlık ve güvenlik konusunda bilinçlenerek çevrimiçi dünyayı güvenle keşfedebilmeleri ve yaratıcılıklarını geliştirmeleri için hazırlanan bu projenin bir diğer hedefiyse, 6-12 yaş grubu çocuklarının ailelerine ve öğretmenlerine ulaşarak kuşaklar arası dijital diyaloğun güçlendirilmesini sağlamak.
“İnternot Olmaya Var mısın?” projesi, dört temel içerikten oluşuyor. Çocuklar için dijital vatandaşlık kuralları ve internette güvenlik ipuçları üzerine kurgulanmış bir oyun platformu olan “İnterland”de, çocuklar internot olup farklı dört oyun aracılığıyla bilinçleniyor ve güvenlik alanlarını oluşturarak dijital vatandaşlığın temel ilkelerini öğreniyorlar. Proje kapsamında erişime açılan sitede, kılavuz niteliğinde bilgilerin bulunduğu “Dijital Vatandaşlık ve Güvenlik Eğitim Kitapçığı” ve aileler tarafından imzalanması beklenen “İnternot Olmaya Var mısın Taahhüdü” de yer alıyor.
“İnternot Olmaya Var mısın” programı çocuklara, dijital ortamda kendilerini koruma becerilerini geliştirmenin ve güvenli bir şekilde interneti kullanmanın yollarını öğretmek için tasarlanmış bölümlerden oluşuyor. Her bir bölümün kendi içinde anlatmak istediği bir mesajı var.
Kind Kingdom (Nazik olmak güzeldir)
İnternet, pozitifliği veya negatifliği yaymak için kullanabileceğiniz güçlü bir hoparlör gibidir. Çocuklar internette bir şey yaparken “kendine nasıl davranılmasını istiyorsan başkalarına da öyle davran” anlayışını benimseyerek doğru olanı yapabilirler.
Gerçeklik Nehri (Gerçek olduğundan emin ol)
Bu bölümün mesajı, çocukların, internette karşılaştıkları kişi ve durumların her zaman göründüğü gibi olmadığının farkına varmalarını sağlamak. Gerçek olanla sahte olanı ayırt edebilmek güvenlik açısından çok önemli.
Dikkat Dağı (Paylaşırken dikkatli ol)
İyi haber de kötü haber de internette hızlı yayılır. Çocuklar ve gençler önceden fazla düşünüp taşınmadan, kendilerini kalıcı sonuçları olan zor durumların içinde bulabilirler. Çözüm, tanıdıkları ve tanımadıkları kişilerle nasıl paylaşımda bulunacaklarını öğrenmelerinde saklı.
Hazineler Kulesi (Sırların sende kalsın)
Kişisel gizlilik ve güvenlik, gerçek dünyada ne kadar önemliyse internette de o kadar önemlidir. Değerli bilgileri korumak çocukların cihazlarına, itibarlarına ve ilişkilerine zarar gelmesini önler.
Interland oyununda “internot” olan çocuklar kimlik avı bağlamında internet, paylaşım, şifre, güvenlik arasındaki ilişkiyi kurmak üzere oyun oynarken aynı zamanda yönlendiriliyorlar. Böylece interneti kullanırken bilinçli hareket edip kendilerini riske atmamayı öğreniyorlar ve internette verilerin kaybolmadığını anlayarak kendilerini koruma yeteneğini geliştiriyorlar.
Kaynaklar:
https://beinternetawesome.withgoogle.com/tr_all
https://www.haberturk.com/internot-olmaya-var-misin-platformu-duyuruldu-2298337-teknoloji
https://www.webtekno.com/google-ve-btk-dan-ortak-proje-internot-olmaya-var-misin-h61527.html
Kapak görsel kaynak: https://beinternetawesome.withgoogle.com/tr_all