Oxford Internet Enstitüsü Araştırması: Sosyal Medya Kız ve Erkek Çocukları Farklı Etkiliyor
Oxford İnternet Enstitüsü’nden uzmanların dahil olduğu uluslararası bilim insanları ekibi tarafından yayınlanan araştırmaya göre, kızlar ve erkekler ergenliklerinde farklı zamanlarda sosyal medya kullanımının olumsuz etkilerine karşı daha savunmasız olabilirler. İngiltere’deki Nature Communications dergisinde yayınlanan bir çalışmaya göre kızların 11-13 yaşlarında, erkek çocukların ise 14-15 yaşlarında sosyal medya kullanımı ile yaşam doyumu arasında olumsuz bir bağlantı yaşadıklarını gösteriyor.
Oxford İnternet Enstitüsü’nden uzmanların dahil olduğu uluslararası bilim insanları ekibi tarafından yayınlanan araştırmaya göre, kızlar ve erkekler ergenliklerinde farklı zamanlarda sosyal medya kullanımının olumsuz etkilerine karşı daha savunmasız olabilirler. İngiltere’deki Nature Communications dergisinde yayınlanan bir çalışmaya göre kızların 11-13 yaşlarında, erkek çocukların ise 14-15 yaşlarında sosyal medya kullanımı ile yaşam doyumu arasında olumsuz bir bağlantı yaşadıklarını gösteriyor. Artan sosyal medya kullanımı, 19 yaşındaki gençlerde daha düşük yaşam memnuniyeti seviyelerini de gösteriyor. Bu, sosyal medya kullanımına karşı duyarlılığın gelişimsel değişikliklerle, beynin yapısındaki değişikliklerle veya erkeklerde kızlardan daha sonra ortaya çıkan ergenlikle bağlantılı olabileceğini düşündürüyor. Ancak, her ikisi için de, 19 yaşındaki gençlerin sosyal medya kullanımı, yine yaşam memnuniyetinde bir azalma ile ilişkilendiriliyor. Araştırmacılar, 19 yaşında evden ayrılmak veya işe başlamak gibi sosyal değişikliklerin bizi savunmasız hale getirebileceğini söylüyor.
Araştırmayı yöneten Cambridge Üniversitesi’nden Dr Amy Orben, “Sosyal medya kullanımı ile zihinsel sağlık arasındaki bağlantı çok karmaşık. Beyin gelişimi ve ergenlik gibi vücudumuzdaki ve sosyal koşullarımızdaki değişiklikler, hayatımızın belirli zamanlarında bizi savunmasız hale getirebiliyor gibi görünüyor.’ diyor. Oxford İnternet Enstitüsü Araştırma Direktörü Profesör Andrew Przybylski, de, ‘Şu anda gençlerin sosyal medyada harcadıkları zaman, bilim insanları ve ebeveynler için bir “kara kutu.” Bilimsel bilgiyi geliştirmek için daha iyi verilere ihtiyacımız var ve teknoloji çevresinde ebeveynliği geliştirmek için yeni bir konuşma başlatmamız gerekiyor. Bu, sosyal medyanın iyi ya da kötü olmasıyla ilgili değil, gençlerin neyin peşinde olduğu, onu neden kullandıkları ve bu konuda nasıl hissettiklerinin aile hayatının daha büyük resmine uyduğuyla ilgili’ diyor.
KAYNAK :