Pandemi Sonunda Medya Sınırlarını Yeniden Başlatmak İçin İpuçları

Harvard Graduate  School of Education editörleri ile hazırladığı makaleyi okurlarımız ile paylaşıyoruz.

Harvard Graduate  School of Education editörleri ile hazırladığı makaleyi okurlarımız ile paylaşıyoruz.

PERSPEKTİF + GÖRÜŞLER

Ebeveynler: Çocuğunuzun Ekran Süresiyle İlişkisini Yeniden Düşünmenin Zamanı

  Yazar:Sarah Krongard        Yayımlanma tarihi: 6 Ağustos 2021

Ekran başında geçirilen zaman her geçen gün artıyor, sosyal medyanın yoğun olduğu bir dünyada çocukların teknoloji kullanımını en iyi şekilde nasıl düzenleyeceğini belirlemeyen ve zorlanan ebeveynler, bakıcılar arasında zorlu ve çoğu zaman bölücü bir konudur.COVID-19 karantinasında, birçok ebeveynler çocukların tablet ve telefon gibi cihazları kullanma kurallarını değiştirdi ve bu da genellikle suçluluk duygusu içindeki ebeveynlerin, uzaktan eğitim, sanal bale dersi ve Zoom’a ek olarak çocuklarının Peppa Pig’i izlemek veya Instagram’da gezinmek için harcadıkları saatleri endişeyle sorgulamalarına neden oldu. Birçok kişi için, teknoloji dış dünyayla ana bağlantı olarak hizmet ettiğinde, ekran süresi düzenlemeleri ortadan kalktı.

Ebeveynler merak ediyor olabilir. Ekran süresine rahat bir yaklaşımla devam edelim mi? Son bir buçuk yılda oynadığı rolü göz önünde bulundurarak mı yoksa çocuklara yönelik revize edilmiş medya kısıtlamaları mı uyguluyoruz? Ekran süresi söz konusu olduğunda “yeni normal” nedir?

Daha dikkatli dijital medya kullanımı için bu anı yansıtmak ve ekranlarla ilişkinizi yeniden tasarlamak için bir fırsat olarak düşünebilirsiniz. Kısıtlama odaklı yaklaşımdan daha entegre bir yaklaşıma geçmek için dört öneri:

 Ekran Süresini ve Kullanımı

Çocuklarınızın dijital medya ile nasıl ve neden etkileşim kurduğuna odaklanın ve sosyal medyayı kullandıkları süre hakkında daha az stres yapın. Ekran kullanımlarının amacı nedir? Örneğin, telefonuna bakarak vakit geçirirken, çocuğunuz bir arkadaşıyla teknoloji hakkında daha az ve metin tabanlı konuşma yoluyla kurulan bağ hakkında daha çok duygusal bir tartışmanın ortasında olabilir mi? Televizyon seyrederken, anlatı ile sosyal ve sivil gerçeklikleri arasındaki bağlantıları düşünüyorlar mı? Hikâye onlara ne hissettiriyor, düşündürüyor ve hayal ediyor?

Nasıl ve Neden?

Çocuğunuz hangi içeriği tüketiyor, oluşturuyor veya paylaşıyor? Bu içerik bilgilendirici ve ilgi çekici mi? Veya sorunlu ve uygunsuz olabilir mi? Örneğin, şiddet içeriyor mu, kadın düşmanı mı, önyargılı mı yoksa çocuğunuzun gelişimi için potansiyel olarak zararlı mı? Daha da önemlisi, çocuğunuz gördüğü içeriği nasıl yorumluyor ve anlamlandırıyor? Çocuklarınızla tükettikleri medya hakkında açık konuşmalar yapın. Yargılamalardan kaçınmak için merakla ve anlamaya çalışın. Duygusal tepkileri teşvik eden sorular sorarak başlayın, örneğin; bu programla ilgili neyi beğendiğini? Neyi sevmediğini ve nedenini?” Çocuğunuzun medya hakkındaki düşüncelerinin önemli olduğunu hissetmesini sağlayın. Oradan, karakter motivasyonları veya hikâye anlatımı, konuları keşfederek daha analitik, yaşa uygun konuşmalar yapmaya çalışın.

Paylaşılan Gönderileri Eleştirel Bir Şekilde Analiz Etmesini Sağlayın.

Çocuğunuzla birlikte oturun ve güç, ekonomi gibi konularla ilgili sorunları birlikte keşfedin. Bu teknolojileri kim ve ne amaçla yarattı gibi sorular sorun. Kimi temsil ediliyor ve etmiyor. Birçok yönden, gençler gerçekten de yeni teknolojileri sorunsuz bir şekilde kullanan bilgili bireylerdir. Ancak medya ortamına tam olarak, etkili ve güvenli bir şekilde katılabilmek için çocukların ve gençlerin rehberliğe sizden, kaynaklara, uygulama fırsatlarına ve hayatlarında şefkatli yetişkinlerle sürekli diyaloga ihtiyaçları vardır.

Nasıl Kullandığınızı Kontrol Edin!

Davranışlarınız çocuklarınız için bir rol model görevi gördüğünden, kendi ekran zamanınızı, ekran kullanımınızı ve genel teknoloji etkileşiminizi düşünün.

Kendi medya eğitiminizi düşünün.

Medya okuryazarlığı becerilerinizi güçlendirmeyi düşünün. Ekran başında geçirilen süre sorunlarını daha derinlemesine araştırmak ve medyanın daha genel olarak gençler üzerindeki etkisini öğrenmek için Harvard Graduate School of Education’da verilen dört haftalık çevrimiçi atölye çalışması gibi bir atölye veya eğitim almayı düşünün. Eğitimde kıdemli öğretim görevlisi ve Öğrenme Tasarımı, İnovasyon ve Teknoloji Programının fakülte eş başkanı Joe Blatt başkanlığında, Dijital ve Medya Okuryazarlığını Derinleştirmek için Ekran Zamanında Bilgili Beceriler ve Stratejiler.


Yazar Hakkında

Sarah Krongard

Sarah Krongard, Harvard Eğitim Enstitüsü mezunudur ve okulun Meslek Eğitimi bölümünde program geliştirme müdür yardımcısıdır.


Çevrilen materyal ve ebeveynler için daha fazla ingilizce içerik için: https://www.gse.harvard.edu/news/uk/21/08/parents-time-rethink-your-child%E2%80%99s-relationship-screen-time

Leave A Comment