Dünya Basınından Haberlerde Dijital Medya ve Çocuklar – Mayıs 2022

Dijital Medya ve Çocuk platformu olarak Mayıs ayında dijital dünyada öne çıkan çocukları ve ebeveynleri ilgilendiren en güncel haberleri takip ettiğimiz içeriğimizin Mayıs ayı sizlerle. Bu ay sizlere bir çok haber sitesinden derlediğimiz, bütün dünyayı ilgilendiren en güncel haberleri bu başlıkta bulabilirsiniz.

The fingers of small children with tablets, children with a finger display screen Application for children Preschoolers play games,touch devices,Selective focus on the child's finger

Dijital Medya ve Çocuk platformu olarak Mayıs ayında dijital dünyada öne çıkan çocukları ve ebeveynleri ilgilendiren en güncel haberleri takip ettiğimiz içeriğimizin Mayıs ayı sizlerle. Bu ay sizlere bir çok haber sitesinden derlediğimiz, bütün dünyayı ilgilendiren en güncel haberleri bu başlıkta bulabilirsiniz.

The Guardian: “YouTube Kids, küçük çocuklara uyuşturucu kültürünü ve ateşli silahları tanıtan videolar gösteriyor”

 
page1image5030512

Youtube şirketinin “Kids” uygulamasıyla ilgili yeni bir araştırma, iki yaşındaki çocuklara yönelik yeni bir saptama buldu. 2015 yılında piyasaya sürülen bir uygulama ve web sitesi olan YouTube Kids’in, 13 yaşından küçük çocuklara yönelik video paylaşım web sitesinin daha güvenli ve seçilmiş bir versiyonu çıkartması bekleniyor. Şirket, “en genç kullanıcılarımızı çevrimiçi ortamda korumak için mühendislik ekiplerimiz, insan incelemesi ve ebeveynlerden gelen geri bildirimler tarafından oluşturulan otomatik filtrelerin bir karışımı” aracılığıyla hizmetteki videoların aile dostu olmasını sağladığını söylüyor. Ancak uygulama aynı zamanda kullanıcıları “hiçbir sistem mükemmel değildir ve uygunsuz videolar gözden kaçabilir” diye uyarıyor.

ABD merkezli kâr amacı gütmeyen bir kuruluş olan Tech Transparency Project’te yapılan araştırmalar, sistemin gerçekten de mükemmel olmaktan uzak olduğunu gösteriyor. Analistler, her biri uygulamanın yaş gruplarından birine ayarlanmış üç farklı hesap kullanarak, Google’ın filtrelerinden geçmemesi gereken çok sayıda video keşfetti. Örneğin, sunucuların solunum cihazları giyip dumanları teneffüs etme riskleri hakkında şakalar yaptığı Breaking Bad temalı bir yemek programı yetişkinler veya gençler için “komik” bir içerik olabilir, ancak YouTube tarafından çocuklara uygun olarak kategorize edilmiş. Bu içerikler arasından en endişe verici olanı ise, çocuklar için zararlı vücut 

imajı sorunlarına yol açabilecek temalı içerikler.

Haberin orijinali: https://www.theguardian.com/technology/2022/may/05/youtube-kids-shows-videos-promoting-drug-culture-firearms-toddlers

2)  The Guardian: İngiltere, çocukları “içerik üreticilerinin” istismarından koruması gerek”

page3image5039248

Milletvekillerine göre hükümet, çocukları sosyal medyadaki içerik üreticilerinin istismarından korumak, sektördeki yetişkinlere yönelik ödeme standartlarını araştırmak ve üreticileri ücretli içeriği işaretlemeye yöneltmek için daha fazlasını yapması için teşvik edici yasalar çıkarmalı.

Avam Kamarası dijitalleşme, kültür, medya ve spor komitesi, içerik üreticilerinin popülerleşmesinin Birleşik Krallığın yaratıcı endüstrileri için yeni bir çıkış noktası oluşturduğunu ve Birleşik Krallık ekonomisini canlandırdığını ancak aynı zamanda önemli riskler de getirdiğini söyledi.

Haberin orijinali: https://www.theguardian.com/media/2022/may/09/uk-must-protect-child-influencers-exploitation-social-media

3) The Conversation : “Araştırmalar,  video oyunlarının çocukların zekasını artırdığını öne sürüyor”

 

Birçok ebeveyn, çocukları saatlerce video oyunları oynadığında kendilerini suçlu hissediyor. Hatta bazıları bunun çocuklarını daha az zeki veya daha az  sosyal yapacağından endişe ediyor. Ve gerçekten de bu, bilim insanlarının yıllardır üzerinde çatıştığı bir konu.

Yeni yapılan çalışmalar, 10 ila 12 yaş arası 5.000’den fazla çocukla görüşerek ve test ederek video oyunlarının çocukların zihinlerini nasıl etkilediğini araştırdı ve Scientific Reports’ta yayınlanan sonuçlar oldukça şaşırtıcı çıktı. On yaşındaki çocuğa ne kadar oyun oynadığı sorulduğunda, hem video izlemenin hem de çevrimiçi sosyalleşmenin ortalamanın altında zeka ile bağlantılı olduğu saptandı. Ancak daha sonraki bir tarihte veriler takip edildiğinde, oyunun zeka üzerinde olumlu ve anlamlı bir etkisi olduğu sonucuna varıldı.

On yaşında daha fazla video oyunu oynayan çocuklar, oyun oynamayan çocuklardan ortalama olarak daha zeki değilken, iki yıl sonra hem erkek hem de kız çocuklarında en fazla zekâ kazanımını gösterdiler. Örneğin, oyun oynamak için harcanan saat açısından ilk %17’de yer alan bir çocuk, iki yıl boyunca ortalama bir çocuğa göre IQ’sunu yaklaşık 2,5 puan artırdı.

Haberin orjinali : https://theconversation.com/video-games-our-study-suggests-they-boost-intelligence-in-children-182950

Leave A Comment