Ebeveynlerin Ekran Süresi İçin Öğretmeleri Gereken Üç Beceri

Aşırı ekran süresi, çocuklarda olumsuz sonuçların ana nedeni midir? Konuyla ilgili en kapsamlı çalışmalardan biri, 350.000’den fazla ergende, teknoloji kullanımının ergen zihnindeki genel farklılıkların sadece% 0.4’ü ile ilişkili olduğunu ortaya koyuyor. Dilediğimiz kadar uğraşalım, çocuklarımızı ekranlardan tamamen koruyamayız. Ebeveynlik kitabım için araştırma yaparken, en başarılı ebeveynlerin çocuklarının dijital cihazlarda ne kadar zaman harcadıkları konusunda endişelenmek için zaman harcamadıklarını görüyorum. Bunun yerine çocuklarının “ekran akıllı” olmalarına yardımcı olmak için bu üç beceriyi öğretiyorlar:

NYU Gazetecilik Enstitüsü öğretim üyesi Melinda Wenner Moyer, CNBC’de yayınlanan yazısında, üç temel beceriyi çocuklarına öğreten ebeveynlerin ekran süresi konusunda endişelenmelerine gerek kalmayacağını vurguladı. Moyer’in yazısını Türkçeleştirdik: 

Aşırı ekran süresi, çocuklarda olumsuz sonuçların ana nedeni midir? Konuyla ilgili en kapsamlı çalışmalardan biri, 350.000’den fazla ergende, teknoloji kullanımının ergen zihnindeki genel farklılıkların sadece% 0.4’ü ile ilişkili olduğunu ortaya koyuyor. Dilediğimiz kadar uğraşalım, çocuklarımızı ekranlardan tamamen koruyamayız. Ebeveynlik kitabım için araştırma yaparken, en başarılı ebeveynlerin çocuklarının dijital cihazlarda ne kadar zaman harcadıkları konusunda endişelenmek için zaman harcamadıklarını görüyorum. Bunun yerine çocuklarının “ekran akıllı” olmalarına yardımcı olmak için bu üç beceriyi öğretiyorlar:

1. Medya Nasıl Değerlendirilir?

Çocuklarınızla uygulamaları, oyunları ve web sitelerini araştırın ve keşfedin. Kullanıcı sözleşmesini ve incelemelerini birlikte okuyun ve birbirinizle ilgili tüm değerlerinizi ve endişelerinizi paylaşın. Bir uygulama veya web sitesi bir aldatmaca gibi görünüyorsa veya kötü şeyler öğretiyorsa, neden böyle hissettiğinizi ve o uygulamada zaman geçirip geçirmeyeceğinizi tartışın. Bu konuşmalar onları sorumlu medya kullanımının neye benzediği konusunda eğitiyor.

2. Ekran Sınırları Nasıl Çizilir?

Çocuklarınızın ekran kullanımı üzerinde az kontrole sahip olduğunuzu düşünüyorsanız veya bazı kurallar ve beklentiler belirlemek istiyorsanız, dijital bir yol haritası oluşturmak için bir aile toplantısı yapmayı düşünün. Bir denge oluşturun. Çocuklarınıza ekranlarını yapıcı bir şekilde nasıl kullanacaklarını öğreten ve ortaya çıkabilecek bazı sağlıksız etkilerden kaçınmaya yardımcı olan yönergeler oluşturabilirsiniz.

Aşağıdaki gibi şeyleri tartışmak isteyebilirsiniz:

Güvenlik endişelerini en aza indirmek için: Çocukların cihazlarını nerede kullanmalarına izin verilecek? Ebeveyn kilitleri cihazlara yüklenecek mi? Kavgaları en aza indirmek için: Çocuklarınızın ekranları kullanmadan önce sizden izin istemeleri gerekecek mi? Çocuklarınızın teknoloji kullanımınızın yol haritasına nasıl uyacağını anlatmalarına izin verin.

3. Ekranları İyi Bir Şekilde Kullanma

Çocuklarınıza ekranların ve teknolojinin kategorik olarak “kötü” etkiler olmadığını öğretin. Bağlantı, öğrenme ve büyüme için de araçlar olabilirler.

Oğlumun uygulama sayesinde kısmen okumayı öğrendiğinden eminim çünkü okul öncesi bir çocukken ‘Endless Alphabet’ uygulamasına takıntılıydı. Pandemi sırasında, ekran zamanının çoğunu çevrimiçi satranç oynayarak ve Bitsbox’ ta kodlama yaparak geçirdi ve her ikisi de ona yararlı beceriler kattı. Çocuğunuz için eğitici oyunlar ve uygulamalar indirin ve teknolojilerini iyi kullanıp kullanmadıklarını düşünmeye teşvik edin. Telefonlarında vakit geçirdikten sonra şu soruyu sorun: “Ne öğrendin?” veya “Kiminle konuştun? Hayatlarında neler oluyor?” Ekranlar bir araç ve herhangi bir araç gibi, nasıl kullanıldıklarına bağlı olarak yararlı veya zararlı olabilirler. Ebeveynler olarak amacımız, çocukların onları sağlıklı ve yapıcı şekillerde kullanmayı öğrenmelerine yardımcı olmak oluyor.

Haberin orijinali: https://www.cnbc.com/2022/11/27/parents-of-successful-kids-dont-worry-about-screen-time-they-teach-these-skills-instead.html

Leave A Comment