2018-2019 Güz Dönemi 

                                                                                   2018-2019 Bahar Dönemi


Yrd. Doç Dr. Esra Ercan BİLGİÇ
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Medya Bölümü öğretim üyesi.

Birol Şevki TAVLI
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Medya Bölümü araştırma görevlisi.

Dilek GÜRSOY
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Medya Bölümü araştırma görevlisi.

E. Sina SİLAHTAR (C-LAB)
Medya ve İletişim Sistemleri Son Sınıf Öğrencisi

“Dijital Medya ve Çocuk, teknolojinin gelişmesiyle açılan ebeveyn çocuk ilişkisinin gelişmesine yardım ediyor. Proje aynı zamanda çocuklara dijital medyadanın faydalarını gösteriyor. Ailelere faydalı bilgiler sağladığımız için bu projede yer almaktan çok mutluyum.”

Beriz Elmas (C-LAB)
Medya ve İletişim Sistemleri Son Sınıf Öğrencisi

“Çocukluğunu dışarıda arkadaşlarıyla oyun oynayarak geçiren biri olarak, günümüzde çocukluğun daha farklı deneyimlendiğini gözlemliyorum. Deneyimlerimiz farklılaştı, sebebi de artık dijital bir dünyada yaşıyor oluşumuz. Dijital Medya ve Çocuk projesinde yer alarak, çocukların dijital dünyada teknoloji ile kurduğu ilişkiyi yakından incelemek, bu ilişkinin çocuk gelişimine olumlu/olumsuz etkilerini araştırmak ve sonucunda ebeveynlerin ihtiyaç duyduğu bilgiye ulaşabilmelerine yardımcı olmak istiyorum.”

Ezgi GEZER (C-LAB)
Medya ve İletişim Sistemleri Son Sınıf Öğrencisi

“Dijital dünyanın normal hayatlarımızın içinde kapladığı alan gün geçtikçe artıyor. Artık yeni nesiller komple bu dünyanın içine ve bir parçası olarak doğuyorlar. Bu durumda çocukların dijital dünya ile temasları önem arzediyor. Dijital Medya ve Çocuk projesi bu anlamda her birbirimiz için yeni bir bakış, akademik tabanlı yeni bilgiler ve tavsiyeler sunduğu için projenin içinde yer alıyor ve katkıda bulunmaktan mutluluk duyuyorum.”

Selen AĞGEZ (IIW)
Çocuk gelişimi bölümü / Televizyon Haberciliği Ve Programcılığı 3. Sınıf Öğrencisi

“Dijital medya çocuk projesi çocukların dijital medyayı nasıl daha doğru kullanabileceklerini hakkında aileleri en iyi şekilde yönlendiren bir projedir. Dijital medya ve çocuk  projesinin stüdyo programlarında  çocukların dijital medyayı nasıl  doğru bir şekilde kullanabileceklerini ve dijital medyanın çocuk üzerinde faydalı ve zararlı yanlarını uzman kişilerle ailelere duyurmak için bu projedeyim.”

Selina YOLAL (C-LAB)
Medya ve İletişim Sistemleri Son Sınıf Öğrencisi

“Dijitalleşen dünyaya adapte olabilmek ve aynı zamanda bu dünyanın içine doğan çocukları zararlı içeriklerden koruyabilmek her ebeveyn için oldukça önemli. Dijital Medya ve Çocuk, çocukların dijital medya kullanımını onlar için yararlı, öğretici ve geliştirici seviyede tutmayı hedefleyen, akademik verilerle dayanan ve ebeveynlere rehber olan bir proje. Bu projeyi daha fazla insanla tanıştırmak için ben de bu ekibin bir parçası oldum.”

Yiğit Kaan SUNAR(C-LAB)
Medya ve İletişim Sistemleri Son Sınıf Öğrencisi

“Her gün çok farklı gelişmeler ve ilerlemeler olan dünyamızda bunlara öncülük eden en büyük etkenler teknoloji ve bunu yanında getiren dijitalleşmedir. Bu da projemizin kapsamında konu aldığımız çocukların hayatını ve yaşam biçimlerini etkilemekte. Her gün gelişen dünyada çocukların bazen büyük bazen de küçük değişimlere entegre olmalarında ise en büyük destek ve rol ebeveyn (ailelere) düşüyor. Benim amacım ise bu projeye katkı sağlayabildiğim kadar çocukları bir şekilde yaptığımız çalışmalarla yönlendirmek ve onlara bu teknoloji çağında örnek olacak projeleri aile ve çocuklara sağlıklı bir şekilde aşılamak.”

Funda Ülkem DEMİR (C-LAB)
Medya ve İletişim Sistemleri Öğrencisi

“Toplumun en küçük bireylerini dijital dünyaya doğru şekilde adapte etmeyi amaçlayan ve bu amaç doğrultusunda ebeveynlere akademik verilerle yol gösteren Dijital Medya ve Çocuk projesinde yer almak benim için çok heyecan verici. Bu projede, hem dünyanın dört bir yanında dijital medyada çocuklar için neler yapıldığını öğreniyor, hem de öğrendiğim bilgileri ebeveynlere yine medyayı kullanarak aktarma imkanına sahip oluyorum. Bu yüzden de bu projede yer almayı tercih ettim.”

Melisa ÇELİK (C-LAB)
Medya ve İletişim Sistemleri Son Sınıf Öğrencisi

“Gün geçtikçe gelişen teknoloji ve dijitalleşen dünya biz yetişkinlerin hayatını değiştirdiği gibi çocukların hayatını ve yetiştirilme biçimlerini değiştiriyor. Çocukların bu değişiminde büyük rol sahibi olan ailelerin bilinçlenmesi ve ön yargılarından arınmaları oldukça önemli. Ben de bu projenin içinde bulunarak, hem ailelerin bilinçlenmesi hem de çocukların daha aydın bir şekilde gelişmesi adına bir katkı sağlayabileceğim için mutluyum. Tıpkı proje sloganımızda da dediğimiz gibi; #yasaklamayönlendir .”

Alara DOLUNAY (C-LAB)
Medya ve İletişim Sistemleri Son Sınıf Öğrencisi

“Dijital medya, gün geçtikçe daha da fazla hayatımızın içine girerken, yeni jenerasyon çocukların üzerindeki etkilerini en belirgin şekilde hissedebiliyoruz. Kısaca en yakin çevremizde bile kolaylıkla fark edebiliceğimiz bu durum, bugün ve yarin icin ayrı bir önem teşkil ediyor. Dijital Medya ve Cocuk projesi ile hepimizi az ya da cok ilgilendiren bu konuda calismak ve olabildiğince yardımcı olmak istiyorum.”

Ayça SARIYILDIZ (C-LAB)
Medya ve İletişim Sistemleri&Sosyoloji Son Sınıf Öğrencisi

“Dijital medyanın çocuklar için varlığını reddetmeden, onu kullanmanın bilinçli ve kontrollü yollarını ebeveynlere aktarmanın yaşadığımız teknoloji çağında önemli olduğunu düşünüyorum. Bu bağlamda güvenilir bilgiler ve içerikler üretebilmek, bu konuya katkı sağlayabilmek için bu projede ikinci döneminde de yer almaktan dolayı çok mutluyum.”

Naz Nil YAPAR (C-LAB) 

Medya ve İletişim Sistemleri Son Sınıf Öğrencisi

”Konvansiyonel medya kadar dijital medya da artık tamamen hayatımızın önemli bir parçası haline geldi. Dijital bir dünyaya doğan çocukların, dijital medya kullanımı üzerine yapılan akademik çalışmaları incelerken, ülkemizde bu alandaki çalışmaların kısıtlı olduğunu gördüm. Ebeveynleri, çocuklarının nasıl sağlıklı dijtal medya kullanım alışkanlıkları edinebileceği konusunda bilinçlendiren bu projeye ben de katkı sağlamak istedim.”

Ceren TOPUZ (C-LAB)

Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Son Sınıf Öğrencisi

”Günümüz teknolojileriyle yetişen bir neslin dünyayı algılama şekli ve yetenekleri önceki nesillere göre oldukça farklı. Pek çok riski barındıran dijital dünyada büyüyen çocukların, en önemli ihtiyaçlarından birinin de doğru yönlendirilmek olduğunu düşünüyorum. İçinde bulundukları dünyayı iyi tanıyabilmeleri, teknolojiyi nasıl kullanacaklarına dair bilinçli tercihlerde bulunabilmeleri için hepimize bir parça sorumluluk düşüyor. Bu sorumluluğu gerçekleştirmeme olanak sağlayan ve ebeveynlere güvenilir bilgiler sunan Dijital Medya ve Çocuk projesinde bulunmaktan mutluluk duyuyorum.”

Can CANYORAN (C-LAB)

Medya ve İletişim Sistemleri Son Sınıf Öğrencisi

”Bu projede yer almanın en güzel tarafı hem bir okul projesinde yer alıp hem de çocuklar için kayda değer işler yapabiliyor olmak. Hem yeni bir format oluşturmayı hem de grup çalışmasıyla projeyi sürdürmeyi öğreniyorum. Ailelere yönelik yol gösterici ve yenilikçi içerik üretim sürecinde yer almaktan mutluluk duyuyorum.”

Selin GÜNDOĞAR (C-LAB)

Medya ve İletişim Sistemleri Son Sınıf Öğrencisi

”Dijital ortamlar ve sosyal medya her gün kendini geliştiriyor. Bu durum bir yandan avantajlar doğururken aynı zamanda dezavantajlara da sebebiyet verebiliyor. Toplumun en saf üyesi olan çocuklar bunların ayrımını yapabilecek yetide olamıyorlar ve bu konuda aile desteğine ihtiyaç duyuyorlar. Dijital Medya ve Çocuk ekibi olarak bizim görevimiz ailelerin çocuklarını yetiştirirken “yasaklamayönlendir” sloganıyla kararlar verebilmelerine yardımcı olabilmek. Ben de çocukların günümüz medyasında doğru bir şekilde yetiştirilebilmeleri için bu projede yer almak istedim.”

Gönüllü katkıları için teşekkürler:

Öğr. Gör. Oğuz YENEN, İstanbul Bilgi Üniversitesi Medya Bölümü – RGB TV

Öğr. Gör. Alper ÖZÇAKIR, İstanbul Bilgi Üniversitesi Medya Bölümü – RGB TV Yayın Direktörü

Öğr. Gör. Ayşegül ERTEKİN ÖZÇAKIR, İstanbul Bilgi Üniversitesi Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü