2019-2020 Bahar Dönemi

Yrd. Doç Dr. Esra Ercan BİLGİÇ
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Medya Bölümü öğretim üyesi.

Birol Şevki TAVLI
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Medya Bölümü araştırma görevlisi.

Dilek GÜRSOY
İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi, Medya Bölümü araştırma görevlisi.

Nilsu ADANUR (C-LAB)

 Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi

“Çocuklar, yeni teknolojik gelişmelerin yerlileri ve bu araçların aktif kullanıcıları olduğu için dijitalleşme ve çocuk ilişkisi git gide incelenmesi hayati değer taşıyan, farklı dinamiklerin iç içe geçtiği bir sürece işaret ediyor. Bu yüzden, dijital dünya ve çocuk ilişkisine farklı bağlamlarda bakmanın ve bu alanda yapılan çalışmaların aktif bir şekilde takip edilmesinin oldukça önemli olduğunu düşünüyorum. Ebeveynler de benzer bir motivasyonla, dijital medya ve çocuk ilişkisini nasıl değerlendirmeleri gerektiğine dair daha fazla içeriğe ulaşmak istiyor. Bu alandaki gelişmeleri ve yapılan çalışmaları onlara ulaştırmaya amaçlarken, çocukların dijital gelişmelerden faydalanma, çevrimiçi ortamlara katılma, bu ortamlarda kendilerini ifade etme ve aynı zamanda korunma haklarını da çalışmalarımızın merkezine koyuyoruz.”

Seher BAKIR (C-LAB)

Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Bölümü Son Sınıf Öğrencisi

“Günümüzde dijital dünyanın sağladığı olanaklar şüphesiz çocukların da ilgisini fazlasıyla çekiyor. Böyle olunca konu öncelikli olarak ebeveynleri ilgilendiriyor  ve aileler bu konuda çok fazla bilgiye ihtiyaç duyuyorlar. Bilgi Üniversitesi Dijital Medya ve Çocuk proje grubu 4 yıldır bu ihtiyaca yanıt vermeye çalışan akademik disipline ve sorumluluğuna sahip bir proje grubu.  Bu yıl bu grubun bir üyesi olduğum icin çok mutluyum. Ayrıca çocukları ve onların masum dünyasını çok seviyorum. Ve biliyorum ki bu dünyada çok savunmasızlar. Burada öncelikli hedefim, ailelerin en büyük korkusu olan dijital dünyadaki çocuklara karşı risklerinin önlenmesine yönelik çalışmalar ile ebeveynlere ışık tutmak olacaktır.”

Pelin DENİZLİ (C-LAB)

Sosyoloji & Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi

“Dijital Medya ve Çocuk Projesi yalnızca ebeveynleri bu alanda yapılan akademik çalışmalarla buluşturmakla kalmıyor, hukuk, psikoloji, sosyoloji gibi birçok alanda da çalışma yapan veya yapacak kişiler için öğretici ve sürekli kendini yenileyen bir saha oluşturuyor. Dijital Medya ve Çocuk projesinde siteyi takip eden, içeriği hazırlayan ve katkı sağlayan herkesin üretime dahil olduğunu düşünüyorum. Teknoloji toplumdan ayrı görülemeyeceği gibi çocuk da toplumun bir parçası, bu yüzden teknolojiden çocuğu ayırmak yerine onu teknolojiyle “hak ettiği şekilde” buluşturabilmek gerekiyor. Tam da bu sebep nedeniyle #yasaklamayönlendir.”

Öykü GÖREN (C-LAB)

Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi

“İçinde bulunduğumuz bu dijital çağın içinde doğan çocuklar için internet ve teknoloji neredeyse hayati bir kavram haline geliyor. Tıpkı gerçek dünyada olduğu gibi sanal dünyada da çocukların korunmaya ve yardıma ihtiyaçları var. Aynı zamanda, bu dijital çağın içinde doğmamış bir kuşağın gelişmekte olan teknolojileri öğrenmesi ve adapte olması gerekiyor. Bu noktada hem çocukların hem de ebeveynlerin bu evrende bir rehbere ihtiyacı var. Dijital Medya ve Çocuk, bu rehberlik görevini üstlenmiş önemli ve aktif katılım gösteren bir projedir. Bu kadar önemli bir görevi olan Dijital Medya ve Çocuk projesinin ekibinde olmaktan mutluluk duyuyorum.”

Zahide KARASOY (C-LAB)

Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Son Sınıf Öğrencisi

“Günümüzde çocuklar neredeyse tüm dijital medya mecraları ile sıkı bir biçimde etkileşim halinde ve dolayısıyla birçok riskle karşı karşıyalar. Çocukların ve ebeveynlerinin en önemli ihtiyaçlarından birinin, bu riskler hakkında doğru bir şekilde bilgilendirilmeleri ve yönlendirilmeleri olduğuna inanıyorum. Çocukların içinde bulundukları bu teknolojik dünyayı  daha iyi tanıyabilmeleri, teknolojiyi nasıl kullanacaklarına dair bilinçlenmeleri ve dolayısıyla daha az zarar görmelerini hatta hiç zarar görmemelerini umut ediyoruz. Bunun için de biz ekip olarak, ebeveynlere dünyada ve Türkiye’de yürütülen akademik çalışmaları, projeleri ve raporları en kolay bir biçimde anlayacakları şekilde sunmayı amaçlıyoruz. Ben de Dijital Medya ve Çocuk projesinde bulunmaktan mutluluk duyuyorum.”

Oğuz Kaan KAYIR (C-LAB)

 Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi & FTV Bölümü Üçüncü Sınıf Öğrencisi

“Dijital medya ve çocuk ilişkisini derinlemesine incelemek, düzenli içerik üretmek ve bu konuda akademik literatür oluşturulmasına katkıda bulunmak için bu projeyi seçtim. Yaşadığımız çağı yakalayabilmek, dijital medyayı çocuk perspektifinden ele alarak yeni bir gündem yaratmak ve de çocuk hakları bağlamında dijital medyanın iz düştüğü yeri incelemek başat motivasyonumdu. Bu projede yer almaktan çok memnunum.”

İlayda KORAL (C-LAB)

Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi

“Dijital bir dünyada yaşadığımız bu zamanlarda dijital medya ve çocuk ilişkisini, etkileşimini akademik bilgilere ve verilere dayanarak inceliyoruz. Dijital medya ve çoçuğa dair pek fazla Türkçe kaynak bulunmuyor. Bu konuda ailelere, eğitimcilere ve ilgili kişilere bilgi aktarıyor olmak ciddi bir sorumluluk. Bundan dolayı Dijital Medya ve Çocuk ekibinde olmaktan mutluluk duyuyorum.”

Barışcan YALÇIN (C-LAB)

Psikoloji & Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi

“Dijital medya gibi hızlı gelişen ve değişen bir alanda bütün kullanıcıların bilinçli bir şekilde kullanıcı olması çok önemliyken toplumun en savunmasız kesimi olan ve bir o kadar da yönlendirmeye ihtiyacı olan çocukların dijital medyayı bilinçli kullanması çok daha fazla önem arz ediyor. Bu noktada Dijital Medya ve Çocuk projesi hem ebeveynler hem de çocuklar için bir rehber görevi görürken aynı zamanda bu alanda çalışan birçok uzmanın da görüşlerine başvuruyor. Ben de önemli bir görevi misyon edinen bu akademik projede yer almaktan mutluluk duyuyorum.”

Betül YOHAY (C-LAB)

Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi

“Günümüzün gelişen dünyasında teknoloji ve medya ile iç içe bir düzen oluşmaktadır. Her geçen gün bu düzen daha hızlı bir akışla değişiyor. Bu düzene her insan bir şekilde adapte oluyor. Dış dünyadan korunması gereken çocukların bu sanal ve hızlı gelişen dünyadan da korunması bir şart haline geldi. Bu proje çocukların teknoloji kullanımını asla yasaklamayı amaçlamıyor, bunun yerine doğru şekilde kullanmayı teşvik etmeyi amaçlıyor. Bu amacı ebeveyn ve eğitimci gibi kesimleri bilgilendirerek yerine getirmeyi hedefliyor. Ben de bu projenin içinde olduğu için çok mutluyum. Geleceğimiz için bilgilendirici ve önemli konulara parmak basacağım bir ekipte olduğum için çok şanslıyım.”

Selinay YÜKSEL (C-LAB)

Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Son Sınıf Öğrencisi

“Gün geçtikçe dijitalleşen dünya hepimizin hayatını bir şekilde değiştirirken, toplumun en küçük ve savunmasız bireyleri olan çocukları da etkiliyor. Bunu yok saymanın mümkün olmadığı bir çağda Dijital Medya ve Çocuk ekibi olarak bu değişimi akademik verilerle ebeveynlere aktarmayı hedefliyoruz. Çünkü inanıyoruz ki dijital dünyayı onlar için güvenli kılmak ve haklarını korumak mümkün.  Böylesine yararlı bir projenin içinde olmaktan ve insanlara “Dijital Medya ve Çocuk” Projesi’nden bahsetmekten dolayı mutluluk duyuyorum.”