2020-2021 BAHAR DÖNEMİ İÇERİK EKİBİMİZ

Eda Çamlı (C-LAB), Yeni Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi:
“Yasaklara dolu bir dünyada, çocuklara yeni yasaklar koymayı önermek yerine yönlendirmeyi tavsiye eden Dijital Medya ve Çocuk ekibinde bulunmak benim için çok değerli.”

Aslı Öztoygar (C-LAB), Yeni Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi: “Her geçen gün dünya daha da dijitalleşiyor , pandemiyle birlikte her yaştan kitlenin büyük bir kısmının ekran süreleri artıyor. Özellikle çocuklar vakitlerinin büyük bir kısmını dijital platformlarda geçiriyor. Amacımız ebeveynleri bilinçlendirerek , çocuklarına ekranı yasaklamak yerine onları doğru yönlendirmelerini sağlayabilmek.
Dijital Medya ve Çocuk olarak ebeveynlere bu konuda yol göstermeye çalışırken,doğru kaynakları kullanarak ilerlemeye çalışıyoruz.Bu projenin bir parçası olduğum için çok şanslıyım.

Mısra İzel Okumuş (C-LAB), Yeni Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi: “Dijital medyanın hayatımızın her alanında bulunmasıyla birlikte bunun doğru kullanımı da büyük önem taşımaya başladı. Çocuklar için güvenli medya kullanımının sağlanabilmesi için yaptığımız içerikleri bu anlamda çok önemsiyorum. Ebeveynler ve eğitimciler için bilimsel ve güvenilir kaynaklardan yararlanarak bilgilendirici içerikler oluşturmaktan ve Dijital Medya ve Çocuk ekibinde bulunmaktan mutluluk duyuyorum.”

Zeynep Mina Ünver ( C-LAB), Yeni Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi: “ Herkesin artık cebinde taşıyabildiği akıllı cihazları sayesinde internet ve sosyal medya platformlarının ulaşılabilir olması, bilinçlenmeyi arttırdığı gibi çok fazla bilgi kirliliğine sebep olmakta. Öğrenmenin erken yaşlarda olmasının avantajını kullanarak çocuklar üzerinden bilinçli ebevynlerin veya bilinçli yetişkin bireylerin çoğalmasını hedefleyerek, doğru bilgiler ve araştırmalarla, uzmanlardan destek alarak gelecek neslin her açıdan bilgili, gelişmiş ve mental olarak sağlıklı olabilmesi önemsediğimiz ve hedeflediğimiz bir konu. Dijital Medya ve Çocuk sayesinde hedeflerimizi başarıp, öğretirken öğrendiğimiz bir süreç olduğu için çok şanslıyız. “

Ömer Tarık Tatlıcı (C-LAB), Yeni Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi: “Bulunduğumuz çağı dijital çağ olarak adlandırabiliriz. Vaktimizin büyük kısmını dijital medyayı kullanarak geçiriyoruz. Üstelik sadece biz yetişkinler değil, çocuklar da aynı şekilde dijital medyada uzun zaman harcıyorlar. Çocukların vakitlerinin çoğunu geçirdikleri, hayatlarının önemli bir parçası olan dijital medyanın, kendileri için getiri ve götürülerini, kendileri üzerinde oluşturacağı etkiler konusunda bilinçlenmenin ve bilinçlendirmenin hepimizin vazifesi olduğunu düşünüyorum. Bu konularda ebeveynlere ve yetişkinlere ışık tutmayı amaçlayan Dijital Medya ve Çocuk proje ekibinin bir parçası olmaktan mutluluk ve onur duyuyorum.”

Fatime Nabikoğlu (C-LAB), Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Son Sınıf Öğrencisi: “Son zamanlarda dünya hızla kendini değiştirip bizleri de bu değişim rüzgarı içinde dönüştürmekte. Dijital çağda en çok maruz kaldığımız ve kullanmak zorunda olduğumuz teknolojik aletler ve internet olurken her yaştan büyük bir çoğunluğumuz bilinçli veya bilinçsiz zamanımızın büyük bir çoğunluğunu bu platformlarda geçiriyoruz. Ancak bunun bizlere ne gibi bir geri dönüşümü olduğunun çokta bilincinde değiliz. İşte tamda bu yüzden geleceğimiz olan çocukların, dijital mecraların onlar için artı ve eksilerini yaşamlarında oluşturacağı tüm etkileri konusunda bu araştırmaların çok fayda sağlayabileceğini düşünüyoruz. Bu anlamda ailelere ve yetişkinlere yol göstermeyi hedefleyen Dijital Medya ve Çocuk proje ekibinin bir parçası olduğum için hem heyecan hem de büyük bir sorumluluk hissediyorum. Umarım bu projeler geleceğimiz olan çocuklar için bir yol niteliğinde olur. Bu hikayenin içinde yer aldığım için mutluluk ve onur duyuyorum.”

2020-2021 GÜZ DÖNEMİ İÇERİK EKİBİMİZ

Azra Tosun (C-LAB), Yeni Medya ve İletişim Son Sınıf Öğrencisi: “Teknolojinin hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline geldiği bu dijital dünyada, dijital medya ve çocuk ilişkisi konusunda aileleri bilinçlendirmeyi amaçlayan ve konuları akademik bir yaklaşımla inceleyerek ebeveynler için güvenilir bir kaynak haline gelen,Dijital Medya ve Çocuk Ekibinin bir parçası olmaktan mutluluk duyuyorum.”

Kazım Oğulcan Koç (C-LAB), Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Bölümü Son Sınıf Öğrencisi: “Çocukların teknolojiye yaklaşımı ve dijital dünyadaki yeri ilgi çeken bir konu. Neredeyse emzik yerine tablet ile büyüyen bu yeni neslin dijital medya ile olan serüvenini yakından incelemek beni heyecanlandırdığı için bu projedeyim. Projedeki arkadaşlarımla, dijital medya ve çocuk ilişkinin önemine, akademik çerçeve içinde vurgu yapabileceğimize inanıyorum.”

Gökçe İpek Gözgücü (C-LAB), Psikoloji & Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Son Sınıf Öğrencisi: “Yaşantımızın neredeyse her alanında varolan dijital dünyayı çocuklar tarafından da ele alıp, onlara ve ebeveynlerine dijital medya ve çocuk ilişkileri hakkında yardımcı olmak ve bir şeyler katmak bana hem akademik hem de manevi anlamda pek çok yarar sağladı. Bu aydınlatıcı projenin bir parçası olmaktan mutluluk duyuyorum.”

Melek Darcan (IIW), Tekstil ve Moda Tasarımı ve Reklamcılık 3. Sınıf öğrencisi: “Teknolojiyle birlikte insan hayatında birçok şey evrildi. Her alanda yaşanan bu değişim en çok da yönlendirilmeye tamamen açık olan çocukları etkiledi. İşte bu yüzden, çocukların baktığı pencereden dünyayı görmek için dijital platformlarla olan ilişkilerini anlamak büyük bir önem arz ediyor.Dijital medya ve çocuk ilişkisini akademik bir kanalla incelememi sağlayan Dijital Medya ve Çocuk Dergisi bana kısa sürede çok şey kattı. Bu projenin içinde olmaktan kıvanç ve heyecan duyuyorum.”

Öykü Karalıbağlı (IIW), Medya ve İletişim 3. Sınıf Öğrencisi: “Dijital medya günden güne değişiyor ve gelişiyor. Ebeveynleri, çocuklarının dijital medyada daha verimli ve güvenli vakit geçirmesini sağlamak amacıyla bilgilendirmeyi ve yönlendirmeyi hedefliyoruz. Hem çocuk hem ebeveyn bakış açısıyla en güncel konularda içerik üretiyor olacağım. Bu projede, ekip arkadaşlarımla birlikte yer aldığım için çok mutluyum.”

Barış Can Yalçın (C-LAB), Psikoloji & Yeni Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi: “Dijital medya gibi hızlı gelişen ve değişen bir alanda bütün kullanıcıların bilinçli bir şekilde kullanıcı olması çok önemliyken toplumun en savunmasız kesimi olan ve bir o kadar da yönlendirmeye ihtiyacı olan çocukların dijital medyayı bilinçli kullanması çok daha fazla önem arz ediyor. Bu noktada Dijital Medya ve Çocuk projesi hem ebeveynler hem de çocuklar için bir rehber görevi görürken aynı zamanda bu alanda çalışan birçok uzmanın da görüşlerine başvuruyor. Ben de önemli bir görevi misyon edinen bu akademik projede yer almaktan mutluluk duyuyorum.”

Bihter Neymen (C-LAB), Görsel iletişim Tasarımı & Yeni Medya ve İletişim Bölümü Son Sınıf Öğrencisi: “Özellikle hızla gelişen teknoloji ile birlikte çocuklar ile dijital medyanın ilişkisini anlamak büyük önem kazandı. Bu noktada Dijital Medya ve Çocuk projesi, aileleri bu anlamda yönlendiren ve aynı zamanda sadece dijitalde sınırlı kalmayan, bir vizyon sunan içeriklere sahiptir. Projede yer almak bir öğrenci olarak hem hakademik anlamda hem de bir medya tüketicisi olarak bana çok şey kattı.”