Dijital Medyada Reklamlar ve Çocuklar

Çeviren ve hazırlayan: Deniz Aydın

Bazı reklamların çocukları kötü anlamda etkilediği ve onları sağlıksız seçimlere yönlendirdiği söylenebilir. Çocukluk çağı obezitesi veya sağlıksız beslenme alışkanlıkları pek çok çocuğu etkilese de, bunların sebebinin doğrudan sağlıksız ürünlerin reklamları olduğunu kanıtlamak zor.

Reklamcıların, çocukları etkilemek için ikna tekniklerinden yararlandıkları biliniyor.  Pazarlamacılar çocukları etkilemenin en uygun yöntemlerini belirlemek için demografik veriler, psikoloji, gelişim özellikleri ve davranış özellikleri gibi sofistike bilgilerden faydalanırlar.

Dijital medya, televizyon ve dergiler gibi geleneksel medyaya oranla şirketlerin çocuklara daha doğrudan ve aracısız bir şekilde ulaşmalarını sağlıyor. Televizyon reklamlarını tanımlamanın ve çocuklarla reklamlar hakkında konuşmanın kolay olduğu söylenebilir. Oysa dijital medyada etkileyici web siteleri, oyunlu reklamlar, viral pazarlamalar, mobil reklamlar, sosyal medya pazarlamaları gibi pek çok farklı unsur söz konusu. Neredeyse kusursuz davranışsal ve bölgesel hedef belirlemeleriyle, reklam ve eğlence arasında çizgiler dijital medyada bulanıklaşıyor. En bilinçli tüketici bile neyin reklam olduğunu ayırd etmekte zorlanıyor.

Çocuklara medya ve reklam okuryazarlığı eğitimi vererek, onlara reklamlar hakkında eleştirel düşünmeyi, reklamları tanımlamayı, reklamlarda kullanılan ikna edici tekniklere karşı farkındalık kazandırmayı öğretmek mümkün. Çocuklara reklamlardan tamamen arındırılmış bir dijital medya ortamı sunmak zor olsa da, çocukların reklamları analiz edebilmelerini, içeriğe gömülü reklamlara dikkat etmelerini, reklamların ne hissettirmeyi ve ne düşündürmeyi hedeflediğini anlamalarını sağlamak için çaba göstermek gerekiyor. Bunun için en önemli yöntem dijital medya kullanımı söz konusuysa çocuklarla etkileşim ve iletişim halinde olmak.

Kaynak: https://www.commonsensemedia.org/marketing-to-kids/is-advertising-harmful-to-kids#

 

Yorum Bırakın